Manahee design Algemene Verkoopvoorwaarden
Deze verkoopvoorwaarden worden enerzijds gesloten door de vennootschap eBizness Services met een maatschappelijk kapitaal van € 5.000, waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te 6 Rue Sodbronn, 67400 Illkirch-Graffenstaden, ingeschreven in het handels- en vennootschapsregister van Straatsburg onder nummer 808098354 hierna te noemen "eBizness Services" en het beheer van de site manahee-design.fr en anderzijds door elke natuurlijke of rechtspersoon die een aankoop wenst te doen via de website manahee-design.fr hierna te noemen " de koper ".
Artikel 1. Doel
Deze verkoopvoorwaarden zijn bedoeld om de contractuele relatie tussen eBizness Services en de koper te definiëren en de voorwaarden die van toepassing zijn op elke aankoop via de website manahee-design.fr. De aankoop van een product via deze site impliceert een onvoorwaardelijke aanvaarding door de koper van deze verkoopvoorwaarden waarvan de koper erkent dat hij deze voorafgaand aan zijn bestelling heeft gelezen. Vóór elke transactie verklaart de koper enerzijds dat de aankoop van producten op de site manahee-design.fr niet rechtstreeks verband houdt met zijn professionele activiteit en beperkt is tot een strikt persoonlijk gebruik en anderzijds volledige rechtsbevoegdheid heeft, waardoor hij zich kan verbinden onder deze algemene verkoopvoorwaarden. EBizness Services behoudt zich het recht voor om deze verkoopvoorwaarden op elk moment te wijzigen, om te voldoen aan nieuwe regelgeving of om het gebruik van haar site te verbeteren. Daarom zijn de toepasselijke voorwaarden die welke van kracht zijn op de datum van de bestelling door de koper.
Artikel 2. Producten
De aangeboden producten zijn die vermeld op de website manahee-design.fr van het bedrijf eBizness Services, binnen de grenzen van de beschikbare voorraden. EBizness Services behoudt zich het recht voor om het productassortiment te allen tijde te wijzigen. Elk product wordt op de website gepresenteerd in de vorm van een beschrijving met daarin de belangrijkste technische kenmerken (gebruik en samenstelling). De foto's zijn zo nauwkeurig mogelijk, maar binden de verkoper niet.
Artikel 3. Tarieven
De prijzen op de productfiches van de internetcatalogus zijn prijzen in euro's (€) inclusief alle belastingen (inclusief btw), rekening houdend met de btw die van toepassing is op de dag van de bestelling. Elke wijziging in het btw-tarief kan worden weerspiegeld in de prijs van de producten. EBizness Services behoudt zich het recht voor om zijn prijzen op elk moment te wijzigen, met dien verstande echter dat de prijs die op de dag van de bestelling in de catalogus staat, de enige is die van toepassing is op de koper. De getoonde prijzen zijn inclusief bezorgkosten.
Artikel 4. Bestelling en betalingsvoorwaarden
Alvorens te bestellen, moet de koper een account aanmaken op de site manahee-design.fr. Het gedeelte voor het aanmaken van een account is rechtstreeks toegankelijk vanuit de zijmenubalk. Bij elk bezoek moet de koper, indien hij wenst te bestellen of zijn account wenst te raadplegen (bestelstatus, profiel), zich identificeren aan de hand van deze informatie. EBizness Services biedt de koper de mogelijkheid om zijn producten in verschillende stappen te bestellen en te betalen, met 3 betalingsopties om uit te kiezen:
- Betaling via overschrijving: de koper selecteert de producten die hij wenst te bestellen in de "mand", wijzigt indien nodig (hoeveelheden, referenties...), verifieert het afleveradres of voert een nieuw adres in. Vervolgens kiest de koper de betaalmethode van zijn keuze: "Betaling per bankoverschrijving". Ten slotte biedt de laatste stap hem de mogelijkheid om alle informatie te controleren, deze algemene verkoopvoorwaarden te lezen en te accepteren door het overeenkomstige vakje aan te vinken en hem vervolgens uit te nodigen om zijn bestelling te valideren door op de knop "Mijn bestelling bevestigen" te klikken. Deze laatste klik vormt de definitieve afsluiting van de overeenkomst. Na validatie ontvangt de koper een inkooporder die de registratie van zijn bestelling bevestigt. Om zijn betaling af te ronden en de verwerking van zijn bestelling te activeren, moet de koper contact opnemen met zijn bank om de overschrijving uit te voeren die overeenkomt met het bedrag van zijn bestelling op de bankrekening van eBizness Services, waarvan de gegevens aan de koper worden meegedeeld. Na ontvangst van de overdracht wordt de bestelling verwerkt en wordt de koper per e-mail op de hoogte gebracht. Het bedrijf eBizness Services verzendt de producten niet eerder dan 2 werkdagen na ontvangst van de overdracht die overeenkomt met de bestelling, onder voorbehoud van bepalingen.
- Veilige betaling via Paypal of creditcard (via het PAYPAL-SYSTEEM): de koper selecteert de producten die hij wenst te bestellen in de "winkelmand", wijzigt indien nodig (hoeveelheden, referenties...), verifieert het afleveradres of voert een nieuw adres in. Vervolgens worden de verzendkosten berekend en aan de koper voorgelegd, evenals de naam van de vervoerder. Vervolgens kiest de koper de betaalmethode van zijn keuze: "Betaling via Paypal". De volgende stap is om alle informatie te controleren, deze verkoopvoorwaarden te lezen en te accepteren door het overeenkomstige vakje aan te vinken en hen vervolgens uit te nodigen om hun bestelling te bevestigen door op de knop "Mijn bestelling bevestigen" te klikken. Ten slotte wordt de koper doorgestuurd naar de beveiligde PayPal-interface om zijn PayPal-rekening of persoonlijke creditcardreferenties veilig te informeren. Als de betaling wordt geaccepteerd, wordt de bestelling geregistreerd en komt het contract definitief tot stand. Betaling via Paypal-rekening of creditcard is onherroepelijk. In geval van frauduleus gebruik van deze laatste kan de koper de annulering van de betaling per kaart eisen, de betaalde bedragen zullen dan worden gecrediteerd of geretourneerd. De houder van een bankkaart is niet aansprakelijk indien is aangetoond dat de betwiste betaling op frauduleuze wijze, op afstand, is verricht zonder fysiek gebruik van zijn kaart. Om terugbetaling te verkrijgen van de frauduleuze afschrijving en alle bankkosten die de transactie mogelijk heeft gegenereerd, moet de kaarthouder de afschrijving schriftelijk bij zijn bank betwisten binnen 70 dagen na de transactie, of zelfs 120 dagen als het contract dat hem eraan bindt daarin voorziet. De gedebiteerde bedragen worden door de bank terugbetaald binnen een termijn van maximaal één maand na ontvangst van het schriftelijk bezwaar gemaakt door de houder. Er mogen geen kosten voor het retourneren van de bedragen aan de houder in rekening worden gebracht.
- Veilige betaling per creditcard: de koper selecteert de producten die hij wenst te bestellen in de "winkelmand", wijzigt indien nodig (hoeveelheden, referenties...), verifieert het afleveradres of voert een nieuw adres in. Vervolgens worden de verzendkosten berekend en aan de koper voorgelegd, evenals de naam van de vervoerder. Vervolgens kiest de koper de betaalmethode van zijn keuze: "Betaling met creditcard". De volgende stap is om alle informatie te controleren, deze verkoopvoorwaarden te lezen en te accepteren door het overeenkomstige vakje aan te vinken en hen vervolgens uit te nodigen om hun bestelling te bevestigen door op de knop "Mijn bestelling bevestigen" te klikken. Ten slotte wordt de koper doorgestuurd naar een beveiligde interface om zijn creditcardgegevens veilig in te vullen. Als de betaling wordt geaccepteerd, wordt de bestelling geregistreerd en komt het contract definitief tot stand. Betaling met creditcard is onherroepelijk. In geval van frauduleus gebruik van deze laatste kan de koper de annulering van de betaling per kaart eisen, de betaalde bedragen zullen dan worden gecrediteerd of geretourneerd. De houder van een bankkaart is niet aansprakelijk indien is aangetoond dat de betwiste betaling op frauduleuze wijze, op afstand, is verricht zonder fysiek gebruik van zijn kaart. Om terugbetaling te verkrijgen van de frauduleuze afschrijving en alle bankkosten die de transactie mogelijk heeft gegenereerd, moet de kaarthouder de afschrijving schriftelijk bij zijn bank betwisten binnen 70 dagen na de transactie, of zelfs 120 dagen als het contract dat hem eraan bindt daarin voorziet. De gedebiteerde bedragen worden door de bank terugbetaald binnen een termijn van maximaal één maand na ontvangst van het schriftelijk bezwaar gemaakt door de houder. Er mogen geen kosten voor het retourneren van de bedragen aan de houder in rekening worden gebracht. De bevestiging van een bestelling impliceert de aanvaarding van deze verkoopvoorwaarden, de erkenning van de perfecte kennis ervan en de afstand van het recht om zijn eigen aankoopvoorwaarden in te roepen. Alle verstrekte gegevens en de geregistreerde bevestiging zijn het bewijs van de transactie. Indien de koper over een e-mailadres beschikt en dit op zijn bestelbon heeft vermeld, deelt eBizness Services hem per e-mail de bevestiging van de registratie van zijn bestelling mee. Als de koper contact wil opnemen met eBizness Services, kan hij dit per e-mail doen op het volgende adres: service-client@manahee-design.fr.
Artikel 5. Eigendomsvoorbehoud
EBizness Services behoudt de volledige eigendom van de verkochte producten totdat de prijs in principe perfect is geïnd, inclusief vergoedingen en belastingen.
Artikel 6. Intrekking
Op grond van artikel L121-20 van de Consumentenwet beschikt de koper over een termijn van veertien werkdagen vanaf de levering van zijn bestelling om zijn herroepingsrecht uit te oefenen en aldus het product aan de verkoper te retourneren voor omruiling of terugbetaling zonder boete, met uitzondering van de retourkosten en de bijkomende kosten van levering van de goederen voor een duurdere leveringsmethode dan de door de verkoper aangeboden leveringsmethode. Valt niet onder het herroepingsrecht voor goederen die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd of die duidelijk gepersonaliseerd zijn. Een geretourneerd product zonder voorafgaande toestemming van eBizness kan niet worden terugbetaald. Een retourzending kan alleen worden geaccepteerd als aan de volgende voorwaarden is voldaan:
- Het product verkeert in 100% nieuwe staat: de producten moeten noodzakelijkerwijs goed beschermd in hun originele verpakking worden geretourneerd, in perfecte wederverkoopstaat (onbeschadigd, beschadigd of vervuild), vergezeld van eventuele accessoires en instructies.
- Het product is niet gebruikt: de producten mogen niet gebruikt zijn. Ze mogen dus geen gebruiksmerk dragen. Ze moeten in perfecte staat zijn voor wederverkoop en geschikt zijn voor nieuwe marketing.
- Het product is niet gemonteerd of gemonteerd: het product mag geen montagesporen vertonen, de krukken op de cilinder mogen niet gemonteerd zijn.
Artikel 7. Levering
Leveringen worden gedaan op het adres dat is aangegeven op de orderbevestiging en dat zich alleen in het overeengekomen geografische gebied kan bevinden. Leveringen worden gedaan door verschillende vervoerders, afhankelijk van het product en de bestemming, een bezorgdienst met tracking behalve voor pakketten van meer dan 30 kilo, geleverd zonder handtekening. Levertijden worden slechts ter indicatie gegeven. EBizness Services kan de koper per e-mail het trackingnummer van zijn pakket verstrekken. Voor pakketten van meer dan 30 kilo neemt de vervoerder rechtstreeks contact op met de koper. Het bedrijf eBizness Services zal per e-mail het telefoonnummer van de klant vragen voor de levering van deze pakketten. De koper wordt bij hem thuis afgeleverd door zijn postbode of door de vervoerder. Bij afwezigheid van de koper ontvangt hij een bericht van doorgang van vervoerder of wordt hij telefonisch door de vervoerder op de hoogte gesteld van de doorgang. Er wordt een datum overeengekomen voor een tweede leveringspoging, of hij kan de bestelde producten ophalen bij een afhaalpunt, gedurende een periode die wordt aangegeven op de kennisgeving van doorgang. De risico's in verband met het transport zijn de verantwoordelijkheid van de koper vanaf het moment dat de artikelen de gebouwen van eBizness Services of de magazijnen waar de bestelde producten zich bevinden, verlaten. De koper is verplicht om in aanwezigheid van de bezorger de staat van de verpakking van de goederen en de inhoud ervan bij levering te controleren. Bij schade tijdens transport dient binnen drie dagen na aflevering bij de vervoerder geprotesteerd te worden.
Artikel 8. Garantie
Alle producten geleverd door eBizness Services genieten van de wettelijke garantie voorzien door de artikelen 1641 en volgende van het Burgerlijk Wetboek. In het geval van niet-naleving van een verkocht product, kan het worden geretourneerd aan eBizness Services, die het terugneemt, ruilt of terugbetaalt. Alle klachten, omruil- of terugbetalingsverzoeken moeten per e-mail worden ingediend op het volgende adres: service-client@manahee-design.fr, binnen een maximale termijn van veertien dagen na levering. Een geretourneerd product zonder voorafgaande toestemming van eBizness kan niet worden terugbetaald. Een retourzending kan alleen worden geaccepteerd nadat eBizness Services u op de hoogte heeft gesteld van de kosten en het retouradres.
Artikel 9. Aansprakelijkheid
EBizness Services, in het proces van verkoop op afstand, is alleen gebonden aan een middelenverbintenis. Het kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade die voortvloeit uit het gebruik van internet, zoals verlies van gegevens, inbraak, virus, onderbreking van de service of andere onbedoelde problemen.
Artikel 10. Intellectuele eigendom
Alle elementen van de site manahee-design.fr zijn en blijven het intellectuele en exclusieve eigendom van het bedrijf eBizness Services. Niemand is gemachtigd om elementen van de site te reproduceren, te exploiteren of te gebruiken in welke hoedanigheid dan ook, zelfs niet gedeeltelijk, in de vorm van een foto, logo, afbeelding of tekst.
Artikel 11. Persoonsgegevens
EBizness Services verbindt zich ertoe de vertrouwelijkheid van de door de koper verstrekte informatie te bewaren, die zij kan doorgeven voor het gebruik van bepaalde diensten. Alle informatie over hem is onderworpen aan de bepalingen van wet nr. 78-17 van 6 januari 1978. Als zodanig heeft de internetgebruiker het recht om informatie over hem in te zien, te wijzigen en te verwijderen. Hij kan het verzoek te allen tijde per e-mail indienen op het volgende adres: service-client@manahee-design.fr.
Artikel 12. Geschillenbeslechting
Deze verkoopvoorwaarden op afstand zijn onderworpen aan het Franse recht.